Kako urediti podatke v katastru nepremičnin?

Na Geodetski upravi Republike Slovenije priporočajo, da lastniki nepremičnin v okviru obveščanja o posplošenih tržnih vrednostih, ki bo sledilo v naslednjih dneh, skrbno preverijo zbirna potrdila o svojih nepremičninah. Če zaznajo nepravilnosti, naj ukrepajo po naslednjih korakih:

Na potrdilu manjkajo nepremičnine?
Preverite v zemljiški knjigi (prek portala eSodstvo), ali ste pri vseh nepremičninah vpisani z enotno matično številko EMŠO.

Podatki o nepremičnini ne ustrezajo dejanskemu stanju?
Napačni podatki pomenijo tudi nepravilno izračunano posplošeno vrednost. Podatke je treba najprej urediti v katastru nepremičnin (po Zakonu o katastru nepremičnin – ZKN). Če gre za podatke iz drugih evidenc (npr. rastiščni koeficient, dejavnost), jih uredite po ustreznih zakonih. Več informacij najdete na portalu E-prostor.

Menite, da je posplošena vrednost nepremičnine kljub pravilnim podatkom previsoka ali prenizka?
Če vrednost odstopa za več kot 20 odstotkov ali 200. 000 evrov od tržne vrednosti, lahko predlagate spremembo na podlagi posebnih okoliščin. Potrebna je individualna cenitev pooblaščenega cenilca in predhodno urejeni podatki v uradnih evidencah. Postopek poteka po splošnem upravnem postopku, odločitev prejmete pisno.

Potrebujete pomoč?
Pokličite Klicni center GURS na brezplačno številko 080/1066 ali pišite na klicnicenter.gurs@gov.si.

PRI SPREMEBAH PODATKOV V KATASTRU NEPREMIČNIN SE LAHKO OBRNETE TUDI NA NAŠO GEODETSKO SLUŽBO.

Sorodne novice

Domplanova spomladanska akcija

15. Maj - 1982

Nepremičninski trg v letu 2024

15. Maj - 1938

Prodanih 8.124 stanovanj in hiš

15. Maj - 1928