Upravljanje večstanovanjskih stavb

Upravljanje

Upravljanje večstanovanjskih stavb podrobno ureja Stanovanjski zakon (SZ-1) in pripadajoči Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb. V osnovi delimo štiri osnovna področja opravil, ki so bolj natančno opredeljena spodaj.

Organizacijsko – administrativna opravila:

  • pridobitev, nastavitev, ureditev, vodenje ter ažuriranje evidenc o lastnikih, pooblaščenih zastopnikih in najemnikih,
  • pridobitev, nastavitev in ažuriranje evidenc o posameznih delih in skupnih prostorih,
  • zbiranje in posredovanje podatkov potrebnih za vzpostavitev in vodenje katastra stavb,
  • sporočanje o spremembah lastništva posameznega dela stavbe Geodetski upravi Republike Slovenije,
  • koordiniranje in spremljanje izvajanja sprejetih odločitev ter obveščanje lastnikov,
  • omogočanje vpogleda v pogodbe, sklenjene s tretjimi osebami glede poslov obratovanja in vzdrževanja večstanovanjske stavbe.

Tehnično – strokovna opravila:

  • pregled stanovanjske stavbe ter zbiranje podatkov o potrebnih vzdrževalnih delih ali prenovi,
  • izdelava načrta vzdrževanja (za obdobje enega do petih let) stanovanjske stavbe, organiziranje obravnave načrta ter njegove verifikacije po lastnikih,
  • izdelava terminskega plana izvedbe načrta z oceno predvidenih stroškov vzdrževanja
  • izračun mesečnega prispevka v rezervni sklad in obveščanje etažnih lastnikov v tej zvezi,
  • aktivno sodelovanje ob nesrečah oz. škodnih premerih za zavarovalnico,
  • izpolnitev in oddaja odškodninskih zahtevkov na zavarovanico,
  • popis, objava del ter zbiranje ponudb, cenikov, predračunov,
  • izdaja naročil za vzdrževalna dela manjše vrednosti,
  • pridobitev ustreznih soglasij in dovoljenj za izvajanje vzdrževalnih del,
  • priprava in sklepanje pogodb o izvajanju večjih vzdrževalnih del in dolgoročnih pogodb o servisiranju (redna servisna dela na skupnih delih in napravah),
  • organiziranje nadzora pri izvajanju del,
  • izdelava letnega poročila o delu upravnika za posamezno večstanovanjsko stavbo,
  • organizacija odprave napak v garancijski dobi,
  • organizacija nalog, potrebnih za izvršitev inšpekcijskih odločb,
  • oštevilčenje in označitev stanovanj in drugih prostorov z identifikacijskimi oznakami po 7. členu stanovanjskega zakona (Uradni list RS, št. 69/03 in 18/04 ZVKSES).

Finančno – računovodska in knjigovodska opravila:

  • vodenje sredstev računa rezervnega sklada in gospodarno ravnanje z njimi,
  • ugotavljanje finančnih obveznosti, razdelitev stroškov v skladu s pogodbo o medsebojnih razmerjih, izdelava in dostava obračunov,
  • vodenje evidenc obveznosti etažnih lastnikov,
  • opominjanje dolžnikov s strani upravnikov v primerih, ki jih določa zakon ali pogodba,
  • evidentiranje akontativnih in drugih prihodkov po virih ter poravnava obveznosti,
  • vodenje knjigovodstva in finančnega poslovanja,
  • izdelava zakonsko določenih obračunov in bilanc,
  • izdelava letnih obračunov obveznosti in vplačil upravljanja.

Pravno – premoženjska opravila:

  • zastopanje lastnikov pred upravnimi organi,
  • vlaganje tožb v imenu etažnih lastnikov za plačilo stroškov in obveznosti, ki bremenijo etažne lastnike,
  • vložitev izključitvene tožbe v imenu etažnih lastnikov,
  • zbiranje podatkov, potrebnih za prijavo vpisa registrskih podatkov v kataster stavb,
  • prijava vpisa stanovanj in nestanovanjskih posameznih delov Geodetski upravi Republike Slovenije v skladu s 189. členom stanovanjskega zakona (Uradni list RS, št. 69/03 in 18/04 ZVKSES).

Opravila v zvezi z vodenjem rezervnega sklada (RS):

  • izračun prispevka v rezervni sklad za vsakega etažnega lastnika,
  • nastavljanje terjatev za vsakega etažnega lastnika,
  • oblikovanje višine prispevkov v rezervni sklad glede na sklep etažnih lastnikov,
  • vodenje terjatev, plačil in stanja rezervnega sklada,
  • knjiženje računov, vodenje porabe sredstev rezervnega sklada,
  • izdelovanje in pošiljanje razdelilnikov/računov/položnic,
  • opominjanje dolžnikov,
  • gospodarjenje s sredstvi rezervnega sklada, v skladu s predpisi in zakonitimi sklepi etažnih lastnikov,
  • omogočanje etažnim lastnikom vpogled v knjigovodske listine o stanju sredstev rezervnega sklada (enkrat mesečno, na predhodno zahtevo),
  • priprava dokumentacije za sodno izterjavo obveznosti.

Menjava upravnika je z nami preprosta

Morda se vam zdi, da je menjava upravnika zahtevna ali stresna. Naša ekipa vam ta proces olajša s strokovnimi nasveti in vodenjem skozi vse potrebne korake, da nemoteno vstopite v vaše novo obdobje.

Novice

Ostanite na tekočem z najnovejšimi novicami in odkrijte naše nove projekte ter rešitve na področjih upravljanja ter načrtovanja.

Polletno poročilo o slovenskem trgu nepremičnin za leto 2024

16. Okt

GURS je objavil nove izračune posplošenih vrednosti nepremičnin

10. Okt

Nov sistem obračunavanja omrežnine

1. Okt

Kontakt

Naslov

Bleiweisova cesta 14, Kranj

Vsi kontakti

Kontakti

Naslov

Bleiweisova cesta 14, Kranj

Vsi kontakti

Kontakti

Naslov

Bleiweisova cesta 14, Kranj

Vsi kontakti

Kontakti

Naslov

Bleiweisova cesta 14, Kranj

Vsi kontakti

Kontakti