Osnovne informacije
Obratovanje stavbe pomeni zagotavljanje pogojev za bivanje in uporabo skupnih delov stavbe ter vključuje vse prebivalce in poslovne uporabnike, ne glede na to, ali so lastniki ali najemniki.
Sem spadajo dejavnosti, kot so zagotavljanje dobav in storitev za skupne in posamezne dele stavbe, če individualni odjem ni možen.
Delitev obratovalnih stroškov je odvisna od vrste stroška in načina delitve. Na primer, poraba vode in čiščenje skupnih prostorov se deli po osebah, odvoz odpadkov po površini ali številu uporabnikov, ogrevanje pa po ogrevani površini ali dejanski porabi. Dogovor o delitvi stroškov je v pristojnosti večine etažnih lastnikov ali je določen s Pravilnikom o upravljanju večstanovanjskih stavb.
Obračun vode
V kolikor popisovalec konec obračunskega obdobja ne odčita vodomerov, morate le te popisati konec meseca in nam to stanje pisno sporočiti v začetku naslednjega meseca na e-poštni naslov vodomeri@domplan.si ali po pošti na naslov Domplan, d.d., Bleiweisova cesta 14, 4000 Kranj, s pripisom za OBRAČUN VODE.
Sporočanje ob menjavi vodomerov
Pri delitvi in obračunu porabe vode je pomembno dejstvo, da se obračun izvaja na osnovi regularnih vodomerov. Lastniki so tako dolžni zagotoviti menjavo merilnikov toplotne energije in vodomerov za toplo vodo v skladu s predpisi. Rok za redno menjavo vodomerov je na podlagi Pravilnika o merilnih instrumentih (Ur. l. RS št. 42/06 in nasl.) na vsakih 5 let. V primeru, da po petih letih ne umerite oziroma zamenjate vodomera, je upravnik primoran izvajati delitev vode po osebah.
Lastniki ste dolžni upravnika pisno obvestiti o zamenjavi vodomerov z ustreznimi prilogami (datum zamenjave, končno stanje starih števcev, potrdilo, da je vodomer pregledan in označen v skladu s predpisi, ki urejajo meroslovje). Izpolnite lahko priložen obrazec in nam ga s prilogami posredujete na e-poštn naslov vodomeri@domplan.si ali po pošti na naslov Domplan, d.d., Bleiweisova cesta 14, 4000 Kranj, s pripisom za OBRAČUN VODE.
Za zamenjavo vodomerov in podrobnejše informacije v zvezi s ponudbo, roki izvedbe in datumi montaže se lahko obrnete na naslednja podjetja:
- Primc Kranj d.o.o., Niko Primc, 041 667 241,
- BBCOM d.o.o., Bojan Žnidaršič, 041 790 720,
- Elkoh d.o.o., Damjan Hrovat, 051 327 298,
- Strojne inštalacije Ivan Marijan s.p., 040 576 664,
- Enerkon d.o.o., 01 830 34 90,
- Brunata d.o.o., 01 565 77 90,
- MT merilna tehnika d.o.o., 02 651 01 59.
Sporočanje pri novi vgradnji
Lastniki se lahko odločite za enotno vgradnjo oziroma posamično vgradnjo vodomerov.
Lastniki, ki želijo, da se jim obračuna poraba vode v skladu s tretjim odstavkom 27. člena Pravilnika, morajo o tem pisno obvestiti upravnika in dokazati, da je vodomer pregledan in označen skladno s predpisi iz petega odstavka 27. člena Pravilnika. Upravnik začne izvajati delitev stroškov porabe vode po dejansko izkazani porabi v roku 60 dni od prejema obvestila in listine iz prejšnjega odstavka.
Poračun vode na vodomerih se lahko izvede letno, polletno ali na vsake tri mesece, zato potrebujemo v primeru novo vgradnje stanje vodomerov na dan 1. januar, 1. april, 1. julij ali 1. oktober.
Po vgradnji novih vodomerov izpolnite priložen obrazec in nam ga s prilogami posredujete, ali na e-mail vodomeri@domplan.si ali po pošti na naslov Domplan, d.d., Bleiweisova cesta 14, 4000 Kranj, s pripisom za OBRAČUN VODE.
Obračun ogrevanja
Veliko koristnih informacij o delitvi stroškov ogrevanja najdete na Portalu Energetika. Med drugim najdete tudi:
- odgovore na pogosta vprašanja,
- primer delitve stroškov za toploto v vzorčni stavbi,
- tabelo, ki vam lahko služi kot pripomoček za izračun v kateri koli stavbi.
NEKAJ ODGOVOROV NA NAJPOGOSTEJŠA VPRAŠANJA
Zakaj je letošnji poračun za stanovanje večje vračilo/doplačilo kot lansko leto?
V novi ogrevalni sezoni se akontacije nastavijo glede na porabo v pretekli ogrevalni sezoni. V primeru vračila pri obračunu ogrevanja se tako za novo obračunsko obdobje nastavijo nižje akontacije. Ob približno enaki porabi oziroma strošku v novi sezoni to pomeni, da bo glede na nižje akontacije tudi poračun nižji. V posebnih primerih, ko v pretekli sezoni ni bilo porabe in so bile glede na to nastavljene akontacije, ob normalni rabi v novi sezoni pride do doplačila.
Zakaj ima sosednje stanovanje nižji znesek za poračun/ogrevanje?
Za to je možnih več razlogov. Pri teh primerjavah je potrebno upoštevati predvsem plačane akontacije in pa dejanski strošek za vsako stanovanje. Akontacija je izračunana glede na predpreteklo porabo in se tako med stanovanji razlikuje. Strošek pa je izračunan glede na dejansko porabo, ki se med stanovanji ravno tako razlikuje. Za morebitno primerjavo morate primerjati več podatkov, ki jih prejme vsako stanovanje z izpisi delitev (ogrevalna površino, odčitek, olajšava) in obračunov (obračuni kotlarne, stavbe in akontacije, strošek, poračun stanovanja).
Kakšen je postopek za pokrivanje obveznosti s poračunom?
V primeru vračila se v celoti pokrivajo redne mesečne obveznosti, dokler se znesek ne pokoristi v celoti. Če bi želeli pokrivati pretekli dolg in vračilo presega redno mesečno obveznost, nam z navedbo zneska preostanka in navedbo dolgovanih položnic lahko pošljite soglasje za pokrivanje teh položnic. V primeru doplačila boste imeli doplačilo zaračunano na rednih mesečnih obveznostih, če pa znesek doplačila presega 100 EUR, bo zaračunan v obrokih, ki ne bodo presegali tega zneska.
Kako je nastavljeno obračunavanje akontacij?
Akontacije se nastavijo vsako sezono glede na porabo iz pretekle sezone. Obračunska sezona traja celo leto od julija tekočega leta, do junija naslednjega leta. Če je bilo stanovanje prazno in ni bilo porabe, lahko pošljete soglasje za dvig akontacije z navedbo, da želite vplačevati npr. za delež vaše ogrevalne površine (povprečno porabo).
Kontakti izvajalcev odčitavanja in delitev:
Obratovalni stroški
- Stroški za ogrevanje, porabljeno elektriko in vodo, odvoz smeti, kanališčina ter čiščenje skupnih prostorov in pripadajočega zemljišča, s potrebnim materialom in orodjem.
- Vsi stroški lokalnega ogrevanja, v kolikor niso zajeti v prejšnji točki (lastna kotlovnica), ki zajemajo stroške energenta, kurjača in čiščenja kurilnih naprav in druge materialne stroške.
- Čiščenje zračnikov in dimnikov ter pregledovanje le teh.
- Strošek za plačilo hišnika in snažilke ter nabava čistil.
- Redni (mesečni) kontrolni pregledi toplotne postaje in kotlovnice.
- Redni (mesečni) kontrolni pregledi etažne centralne kurjave.
- Redni (mesečni) kontrolni pregledi dvigal.
- Čiščenje lončenih, oljnih in drugih peči ter štedilnikov.
- Čiščenje snega in ledu po veljavnem odloku o zimski službi, (razen na strehi, strešnih vencih in napuščih, kar je strošek lastnika).
- Zamenjava svetil, žarnic, stikal, tipk in varovalk v skupnih prostorih stavbe.
- Popravila ključavnic, samozapiral, okovja oken in vrat in zamenjava razbitih stekel v osebnih in tovornih dvigalih, vhodnih vratih in oknih v skupnih prostorih stavbe, v kolikor je povzročitelj škode neznan.
- Stroški sanitarnih pregledov, dezinfekcije in deratizacije.
- Pleskanje oziroma ustrezna površinska zaščita vgrajene opreme, manjših mizarskih del in oljnih površin v kuhinji, sanitarijah in predsobah.
- Popravilo poškodovanih lesenih izdelkov in vgrajenih omar ter po potrebi zamenjava tečajev, kljuk, ključavnic in ostalega okovja na teh izdelkih.
- Popravilo in zamenjava lahkih senčil in žaluzij (platnenih, plastičnih, metalnih ipd.) na oknih in vratih stanovanja.
- Redni pregledi, čiščenje in servisiranje električnih in plinskih naprav, bojlerjev, štedilnikov, kuhinjskih nap in drugih naprav.
- Čiščenje, odmašitve in vzdrževanje iztočnih pip, baterij, umivalnikov, pomivalnih korit, kopalnih kadi, prh, pomivalnikov, talnih sifonov, straniščnih školjk, sedežnih straniščnih desk in izplakovalnih kotličkov.
- Čiščenje in odmašitve straniščnih školjk, pomivalnih korit, kadi in prh, pomivalnikov in pripadajočih sifonov.Čiščenje vertikalne in horizontalne kanalizacije z priključkom na javno kanalizacijo ali septično jamo.
- Praznjenje septičnih jam, kjer ni javne kanalizacije in lovilcev peska ter odpadnih olj.
- Vzdrževanje vseh priključkov na skupne instalacije stavbe, kot so dotoki in odtoki vode, elekrične, plinske, dimovodne, prezračevalne, ogrevalne, klimatske, radijske, televizijske, telefonske, računalniške, požarnovarnostne in druge instalacije (v kolikor ti stroški niso že zajeti v ceni storitve s strani dobavitelja).
- Kemična priprava vode (menjava vodofosa).
- Čiščenje dostopnih poti, parkirnih prostorov, zelenih površin (košnja 3–5 krat letno), živih mej in dreves (obrezovanje 1– krat letno), ograj, peskovnikov, igral otroških igrišč ter drugih naprav, ki spadajo k posamezni stanovanjski stavbi oziroma skupini stavb.
- Vsa popravila, ki so potrebna zaradi povzročenih poškodb s strani uporabnika.
- Čiščenje jaškov za smeti.